Eastborn
- voeding
- beweging
- slapen

100% Nederlands Fabrikaat
eastborn - voeding, beweging en slapen

Op zoek naar jouw optimale nachtrust…

Natuurlijk weten we dat gezond eten en bewegen goed voor je is, maar slapen wordt vaak vergeten. Terwijl het voor een goede gezondheid belangrijk is om de balans te vinden tussen de drie pilaren voeding, beweging en slapen.

 

Slapen

Wanneer je voldoende en goed slaapt, gezond eet en sport, voel je, je automatisch energieker. Daarnaast draagt een goede nachtrust bij aan een betere weerstand, stabiel gewicht en stralende huid. Maar wist je ook dat je door middel van gezonde voeding en voldoende beweging automatisch beter slaapt?

 

Voeding

Voeding heeft invloed op jouw slaapcyclus. Zo zijn er voedingswaren die ervoor zorgen dat je wakker blijft, maar ook die ervoor kunnen zorgen dat je sneller in slaap valt. Moeite met in slaap vallen? Kijk dan eens naar jouw voeding en wat je kunt eten om sneller en beter te slapen.

Melatonine wordt ook wel het slaaphormoon genoemd, een stofje dat je zelf aanmaakt, maar ook via je voeding kunt binnenkrijgen. Voedingswaren die jouw lichaam helpen met de aanmaak van melatonine zijn bijvoorbeeld zure kersen en vis. Daarnaast kan voeding dat rijk is aan magnesium en kalium jouw nachtrust ook verbeteren, omdat deze mineralen ervoor zorgen dat jouw spieren ontspannen. Ook zorgt te veel licht ervoor dat de aanmaak van melatonine niet goed op gang komt. Het is dan ook niet verstandig om ’s avonds laat nog op je telefoon of andere beeldschermen te kijken. Wel zorgt daglicht er ’s ochtends voor dat je wakker wordt, dus trek die gordijnen maar open.

 

Beweging

Sport draagt bij aan een betere nachtrust. Wanneer je goed slaapt heb je energie om te bewegen.  Door lichaamsbeweging gaat je hartslag, stofwisseling en lichaamstemperatuur in eerste instantie omhoog tot enkele uren na de inspanning. Als je lichaam tot rust komt daalt je hartslag, stofwisseling en lichaamstemperatuur tot een laag niveau, zodat je sneller in slaap komt en beter slaapt. De beste tijd om te sporten is ’s middags of in de vroege avond. Sporten vlak voor het slapen heeft een negatief effect op jouw nachtrust, dus probeer dit te voorkomen. Gemiddeld zou een half uur intensief sporten al een goed effect hebben op jouw slaapcyclus.

 

Slaaptips

Een goed matras is essentieel, omdat we een derde van ons leven slapen. De aankoop van een matras is maatwerk. Er is geen beste matras voor iedereen, maar voor iedereen een beste matras. Het is dan ook van belang dat je, je laat adviseren door een expert. Belangrijk is dat jouw matras ondersteuning biedt zonder knelling te veroorzaken, zodat jouw lichaam zich optimaal kan ontspannen en je fris aan de dag kunt beginnen.

Altijd een Eastborn dealer bij jou in de buurt

Je kunt Eastborn matrassen en boxsprings zelf ervaren bij dealers door heel Nederland. Daar krijg je een persoonlijk slaapadvies, en lichten ze je graag alle mogelijkheden van de Eastborn producten toe. Vind hieronder een Eastborn dealer in de buurt, en kom proefliggen in de winkel!