Aankopen
via internet

100%NEDERLANDSFABRIKAAT

Alles over aankopen via internet

Het komt voor dat onze producten via het internet te koop zijn. Hoe zit het dan met service en garantie?

Eastborn heeft met haar dealers middels leveringsvoorwaarden afspraken gemaakt over het geven van service en garantie aan consumenten. Mocht er iets niet goed zijn aan het geleverde product dan is de dealer daarvan jouw aanspreekpunt. Ook wettelijk is jouw leverancier verplicht je service en garantie te verlenen. Indien de Eastborn dealer constateert dat het een garantiegeval betreft dat hij niet zelf kan oplossen dan zal hij met Eastborn contact opnemen. Gezamenlijk wordt dan bekeken hoe het probleem het snelst kan worden opgelost. In sommige gevallen stuurt Eastborn nieuwe onderdelen die jouw leverancier installeert en in enkele gevallen zal de Eastborn monteur ter plaatse assisteren om het probleem te verhelpen.

Het is dus belangrijk om je ervan te overtuigen dat – indien jouw leverancier een internetwinkel is -deze jou ook deze service en garantie kan verlenen. Het zich beroepen op fabrieksgarantie alleen is onvoldoende, want service en garantie is in de eerste plaats een zaak tussen ‘consument en leverancier’.

Wees er daarom attent op dat je in ruil voor een korting, niet je garantie en service aanspraken verliest. In sommige gevallen zijn de internetwinkels een verlengstuk van een beddenspeciaalzaak waar alles prima geregeld is qua serviceverlening. In andere gevallen echter worden de bedden aangeboden door internetbedrijven die niet zelf gespecialiseerd zijn in slaapsystemen. De goede internetbedrijven hebben garantie en serviceverlening goed geregeld. Veelal vind je dit terug in de leveringsvoorwaarden die men op de site heeft staan. Controleer dus op de site of het internetbedrijf duidelijkheid verschaft over service en garantie. Wanneer je twijfelt, stuur dan een e-mail naar dit bedrijf en vraag om de voorwaarden.

Eastborn vindt het van belang om consumenten te wijzen op de risico’s van het kopen van een bed of boxspring via internet. Eastborn raadt consumenten aan vooraf goed te controleren of de leverancier wel volledige garantie geeft, zorg kan dragen voor vakkundige opbouw van het bed en voor een vakkundige serviceverlening.